3 rätters middag!


Dagen började med att vi åkte till öppna förskolan och lekte.
Sen när det var dags för wille att sova middag så gjorde vi klart det sista i sovrummet. Det vart så bra!

Nu är det stressigt, jag har nämligen lovat min farmor och Mathias att jag ska laga tre rätters middag till dom, så mathias och wille åkte iväg på en cykel tur så jag kunde åka och handla och laga ifred. Blommor passade jag på att plocka när jag var ut med hunden, för varför köpa när det finns ute, och så luktar dom godare. =)

Nu har jag en timme på mig innan dom kommer. Jag har då iallafall förberett förrätten, det ska bli en smaskig röra med lax upplagt på tunnbröd.

Recept

Ingredienser

3 3 hg gravlax
1.5 1.5 hg löjrom
5 5 dl creme fraiche
1 1 st rödlök
1 1 st späd purjolök
lime
dill
limebasilika
svartpeppar och salt
övriga kryddor efter smak

Tips

Receptet ger 6-8 portioner.

Receptet är från tv-programmet Halv åtta hos mig, och recepten därifrån är komponerade av amatörkockar. Recept.nu kan därför inte gå i god för receptet.

Annons:

Gör så här

1. Strimla gravlaxen fint och blanda sedan med creme fraichen.

2. Hacka sedan löken och kryddorna fint, vänd sedan ner i dem i blandningen.

3. Sist tar ni löjromen då den kan vara känslig för att arbetas för mycket.

4. Låt stå i kylskåp minst 1 timme innan servering.

5. Till denna röra serveras gärna ett sprött knäckebröd eller tunnbröd.

Har aldrig gjort den förut så får se då.

Sen till Varmrätt ska det bli Enchiladas , det är fyllda tortillas med massa gott i =)

Och till efterrätt blir det persiko halvor som jag ska göra en smuldeg till och in i ungen serverat med vanilj glass .

Så jag hoppas allt kommer bli bra, nu lär jag sätta igång =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0