Massa flyt...


wiiihoow nu börjar det bli för mkt flyt med allt, först får wille dagis plats som jag gått och trott skulle ta nått år att få, men bara tog någon månad, då satt jag här och fundera igår, vad ska jag börja mitt vuxna liv med? för nu när man har fått barn är man ju vuxen, iallafall om jag jämför hur man var innan man fick barn ,så jag räknar från det att jag är vuxen nu :) hehe.. konstiga ideer men det känns bättre att tänka så, som en ny start i livet.
 Hur som helst så satt jag och kollade runt alla skolor och utbildningar på internet, eftersom jag vill ju börja på en gång jag kan, och alla ansöknings dagar är ju över nu för att söka in sig på någon kurs eller skola till höst, jag var ju ner till vägledningscentrum och pratade med en där, och hon sa att jag då skulle få läsa upp kärnämnerna i ca2 år här hemma för mig själv, och då tänkte jag aldrig i livet. Ta lån för att sitta här hemma och bli tokig och bara se hur disken växer. Jag berättade det för min farmor som varit lärare och hon vart ju lite förtvivlad över det, och ringde till en släkting till oss som jobbar där nere på vägledningscentrum, som då ringde upp mig och tittade på mina pappren och förstod ingenting hur hon innan hade sagt till mig, för det var ju helt fel. Hur som helst så sa hon att hon hjälp mig inn att läsa svenska B och Matte, och skulle kolla ut samhällskunskap så jag fick ihop dom poängen man behövde för att få bidrget man då får, men eftersom jag är under 25 så får man inte så mkt, men det året jag blir 25 får man typ 5 gånger mer, och det blir jag ju till nästa år =) skönt att slippa ta lån. Då när jag läser så får man en handläggare som man träffar 1 till 2 ggr i veckan och går i genom och sen får man läsa och jobba hemma , om man nu inte vill sitta bland andra folk så finns ju den möjligheten att välja, skönt att kunna göra som man vill. starten är då 18 Aug, och Wille får börja dagis 17 Aug, kan det blir mer perfekt :)

Nu känner jag att jag är på hugget med att göra något bra med mitt liv, och man kan bara man vill :D
Jag höll ju på med mitt körkort i ca 3 år innan jag tog tag i det och började läsa på riktigt för ca 2 år sen, då jag var gravid, och det var väl då jag insåg att bara man vill så kan man verkligen det, då höll jag på med teorin i ca 2 veckor sen gjorde jag provet och klara det. Först då insåg jag att jag har blivit vuxen, jag klarade av att konsentrera mig och kämpa för det jag ville, det kunde jag inte när jag gick gymnasium och därför jag hoppade av , jag var inte helt enkelt redo, och för den delen så ville jag inte bli någon bagare som jag var tungen att gå, "livsmedel" vilken 16-17 åring vet vad man vill jobba med i den åldern. Men nu vet jag det ,och då tänker jag bli det ! =) Jag tror nu på mig själv att jag kommer klara det!!!!


                                            


Kommentarer
Postat av: Mathias

vad roligt för dig älskling..är glad för din skull.puss

2009-06-16 @ 15:04:41
Postat av: Mathias

vad roligt för dig älskling..är glad för din skull.puss

2009-06-16 @ 15:04:41
Postat av: Anonym

Härligt Sopie!!!!! Bra jobbat.

2009-06-16 @ 17:14:18
Postat av: Anonym

Mitt namn försvan ;)

2009-06-16 @ 17:14:58
Postat av: Anonym

Helt hopplöst....Helena Ska det stå men det hoppar bort så fort jag skickar..hmmm;)

2009-06-16 @ 17:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0