Middagsbjudning :)


Nu på eftermiddagen har vi haft gäster här på mat, det var Willes kompis Liam med mamma Emma & pappa Daniel.
Vi hade det jätte trevligt och maten vart såå god. Jag är så förvånad att maten jag lagar alltid blir så god, men det kanske beror på att jag tror så på mig själv när jag lagar den =) det är det som är extra kryddan, att man ska tro på sin matlagning. Och inte vara rädd att pröva på lite nya smaker och kryddor. Jag bjöd på Fisk soppa ala Sophie :) hehe..
Det är en väligt god och enkel fisk soppa, med soppgrönsaker, som jag fräser i curry, täcker dem med vatten, kokar med buljong, sedan hade jag i torsk & lax bitar, grädde och kryddor. Toppade soppan med vitlöks cream fraich och vitlöksbaguett till det. MUMS säger jag bara. Måste prövas att laga.



Bilden vart lite upp och ner.. men jag satt då inte och åt så iallafall :)



Barnen fick kokt korv med dillstuvad potatis, Wille satt med och åt så snällt medans Liam vägrade äta =)




Till efterrätt blev det min påhittade Aprikos paj, som är super god, med vaniljglass till. J'ätte enkel att göra, bara att göra en smuldeg och lägga aprikos bitarna i en paj form och smula över degen.






Vi åt och vi åt så jag tror vi rullade efteråt. Jag och Emma åkte och hyrde oss en varsin film som vi kunde ta hem till våra gubbar och titta på =) Jag rekomenderade ju så klart Taken till hennes som hon då hyrde.
Själv så visste jag inte vad jag skulle hyra så jag tog den svenska filmen



Så får se sen då hur den var =))


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den har jag med sett nyligen. Tyckte den var helt okej. =)

2009-06-11 @ 20:55:46
URL: http://wonderbabe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0