jordgubbar...


Nu är det äntligen kväll och man får sätta sig ner och koppla av i lugn och ro.
Nu på eftermiddagen har vi vart hemma hos Willes kompis Liam och ätit, vi fick lax, potatis och sås. Det var jätte gott. Och till efterätt fick vi glass med jordgubbar, mums =) Wille åt så många jordgubbar så han kommer nog se ut som en imorgon när han vaknat :)



Idag var jag ner och gjorde ett matte test, ojj va man hade glömt av hur man räknar =) Dom sa då att jag kommit in på skolan till Aug, så det ska bli skoj! Efter att jag läst in alla kärnämnen så ska jag söka till en KY- utbildning.

OM UTBILDNINGEN

Denna Ky-utbildning är två år lång. I genomsnitt 2 dagar i veckan ingår du i en storgrupp i Falun. Övrig tid ingår du i en studiegrupp och kontakt med läraren via e-mail. Utbildningen ger kompetens för anställning som KY-examinerad behandlare inom missbrukarvård, vårdpersonal inom kriminalvård, ungdomshem och HVB-hem och för anställning i öppenvård eller på behandlings-hem. Fritidsgårdar och skolförvaltningar kan i vissa fall erbjuda anställningar med denna kompetens

Det är mina mål nu i framtiden :)


Snart ska jag och Mathias kika på film som vanligt då :P men va ska man annars göra när Wille sover och man måste hålla sig hemma :) Ikväll ska vi se

PRIDE AND GLORY är en actionladdad historia om en New York-familj, där polisyrket har gått i arv i generationer. När fyra poliser mördas i ett brutalt bakhåll uppdagas en korruptionshärva som leder rakt in i familjens innersta krets.

Med en polismördare lös sätter polischef Francis Tierney SR (Jon Voight) sin son Ray Tierney (Edward Norton) som ansvarig för utredningen. Motvilligt tar Ray på sig uppdraget då de mördade poliserna jobbade under hans bror Francis Tierney JR (Noah Emmerich)och svåger....



Ha en bra sommarkväll nu :) !!!!!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0