3års mys


Halva dagen av våran 3års dag gick åt att sitta på vårdcentralen och vänta ... Mathias hade fått en inflamation i ögat och fick lova att åka dit och kolla ögat, han fick dropp och nått mer. Men fyy va Wille va dryg där, han  sprang runt och han var in i alla rum och jag var efter som en yr höna. Dom lär ju ha undrat hur jag uppfostrat mitt barn, så vi fick lova att gå ut och sätta oss i bilen. Han kommer bli nya Emil i Lönneberga hehe.. Tror jag ska be något att göra en snickarboa åt honom =)

Eftersom jag tyckte synd om Mathias så lagade jag maten, som jag hade önskat han hade gjort, fast det är ju jag som brukar laga maten här hemma =) det kanske är bäst så också :)

Det vart sååå gott, vi åt kokt potatis med benfrikotlett och kantarellsås.
Hade aldrig gjort kantarellsås förut men den vart så himla god. Jag hade i sån där cream fraich ( kantarell & Congac ) och kalvfond med kantarell och grädde.  Super gott.
Och till efterrätt hade jag i en matsked baileys (mint)  och vaniljglass i en skål, det vart jätte gott och inte nå sött alls,

         

Nu ska vi sätta oss och kolla på tv och mumsa på ostbågar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0