Film tips du måste se...


Ett av mitt stora intresse är film, jag älskar att hyra mig en film, det är ett sätt för mig att koppla av tror jag.
Det finns så himla mycket bra filmer, och så till filmen ska man ju ha något gott att tugga på, antingen nå onyttigt eller något nyttigt, =) det är som att man inte kan kolla på en film utan att stoppa något i munnen. Men det hör väl till bara.
Och så är det ju alltid mysigare med lite sällskap till filmen, för min del så vill jag ju ha min Mathias breved mig, men jobbar han så går det ju lika bra med djuren. :) bara det att ha nån vid sig. Och så ska man ju ha ett täcket att gosa in sig i. Kan det bli bättre då :)

Här är några förslag på SUPER bra filmer, enligt mig då :P som du måste se.



                                                                              

Det äkta paret Carmen och Wayne Colson får nya identiteter och nya liv efter att ha bevittnat ett brott. De tror sig vara skyddade och omöjliga att spåra, men det visar sig snart att en erfaren torped och en instabil ung nykomling är dem på spåren...



                                                                                


Twilight är baserad på Stephenie Meyers succéroman Om jag kunde drömma. Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulla och förföriska Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig, men nu går ingen säker, minst av allt Bella, som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.






                                                                                    

Liam Neeson spelar en före detta CIA-agent på jakt efter sin dotters kidnappare i denna intensiva thriller från manusteamet Luc Besson & Robert Mark Kamen (The Fifth Element och Transporter).

Bryan gav upp sitt jobb inom CIA för att kunna bo nära sin f.d. fru, Lenore (Famke Janssen - X-Men) och dotter, Kim (Maggie Grace - Lost) i Los Angeles. Han vet att han åsidosatt dem bägge och aldrig varit en närvarande pappa. Detta vill han råda bot på nu och det svider lite extra att fruns nye make är rik,...





                                                                                       

Kurt Wallander har genomfört sin livs dröm. Han har köpt sig ett hus vid havet. Han tar långa promenader med sin trogne följeslagare labradorhunden Jussi. Kurt känner sig mer tillfreds och harmonisk med tillvaron än på länge. Plötsligt bryts lugnet i det sommaridylliska Ystad av en kraftig explosion som släcker ner hela staden. Det är Ystads enda transformatorstation som sprängts i luften.

Sprängningen följs av flera dåd. Militären kallas in och undantagstillstånd utlyses i den lilla staden. Det börjar likna en krigszon. Är detta sabotage eller en terroristattack? Det är allmänt kaos, och med media i hälarna, famlar Wallander i mörkret efter terrorister och gärningsmän




  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0