Torsdag!

Godmorgon på er alla..
Just nu ligger jag kvar i sängen ,låg så bra här breved min lilla vovve! Dom andra sover...
Ska väl kliva upp strax och göra mig iordning för trippen till ikea, är ju närmare 10 mil dit.
Jag och syrran skulle väl turas om att köra.


Att vara fotomodellsmal är en dröm för många. Samtidigt finns det andra som inget hellre vill än att få lägga på sig några kilon.

Men att försöka gå upp i vikt kan vara lika svårt som att gå ner.

Riktigt smala människor väcker lika stora reaktioner i sin omgivning som överviktiga.

Skillnaden är att det är mer tabu att öppet kommentera överviktiga än underviktiga.

Hur många skulle säga åt en överviktig som sträcker sig efter en kaka "Ska du verkligen ta en kaka till, du som är så tjock"?

Men ingen tvekar att säga: Du som är så smal, ta en kaka till - du behöver lägga på dig."


Så går du upp - 

pi Ät regelbundet. Detta gäller inte bara den som vill gå ner i vikt utan också för den som vill gå upp i vikt. Oavsett om du känner hunger eller inte är det A och O att du ändå inte hoppar över målen.

pi Ät minst tre mellanmål om dagen. Till skillnad mot den som vill gå ner i vikt bör den som vill gå upp i vikt äta ett kvällsmål före sänggåendet.

pi Tycker du att det är svårt att äta så många gånger om dagen kan ett mellanmål med fördel bestå av en energikaka.

pi Ät energität kost. Välj standardmjölk istället för lättmjölk. Se till att du får i dig omättade fetter som finns i bland annat nötter, frön, olja och fet fisk. Välj exempelvis bröd med nötter eller frön, ät müsli till filen och strö nötter över salladen.

pi Balansen mellan kolhydrater, fett och protein är viktig. En underviktig bör äta som en idrottsman för att få i sig rätt näringsmängd. Det innebär att tallriken ska bestå av 2/4 kolhydrater från potatis, ris, pasta eller dylikt, 1/4 protein och 1/4 grönsaker.

pi Drick inte läsk - satsa i stället på mjölk eller juice

kommer inte vara inne på ett tag nu idag eftersom jag åker bort, men ikväll kommer bilder hur vi haft det !! Ha en bra dag nu!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

hihi tackar!

Kika i min blogg, länkar du till min webshop så får du en rabattkod på 10%....;)

2009-07-23 @ 11:37:22
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Ah, varsågod :)

Tack själv för din kommentar!

2009-07-23 @ 11:54:03
URL: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: Mikaela

ja vädret är så jäkla tråkigt.. :( jag har inte så mycket för mig, är med min pojkvän och tar det lugnt :) vad har du för dig själv?

2009-07-23 @ 12:34:04
URL: http://mikaaelajacobsson.blogg.se/
Postat av: sofie

sv: joda, jag ska jobba imorgon kväll sen tog jag semester på lördag, så vi ska till stugan och fira mamma. Min syster med familj kommer hit från Lund och hjälsar på så det ska bli super kul=) Sen jobbar jag på söndag!! Vad ska ni göra i helgen då? Kramkram

2009-07-23 @ 14:13:15
URL: http://sofietagtstrom.blogg.se.
Postat av: Leia

Skulle behövt råd om hur man går upp i vikt för några år sedan.

2009-07-23 @ 15:06:58
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0