Jordgubbar..


Ojojojjj vilket regn väder, och mitt i allt detta regn så var jag och Mathias ute och plocka jordgubbar... =) hehe .. kanske inte det första man gör när det regnar så mkt. Men vad skulle vi göra då? Vi var ju ändå där ute och hade ju lovat wille "bubbar" till kvälls fika. Vi vart genom blöta, hjälpte inte med paraply , vi fick ihop 3,5 kilo jorgubbar så det var vi nöjda med. Så nu håller jag på att kokar saft. Eftersom man inte har så mkt plats i frysen så vart det lite saft.
Mitt i min rensning av jordgubbarna så kännde jag att det lukta brännt, då hade wille satt på en platta och just på den plattan så låg min silduk, så det vart ju ett stort hål i den. Så jag gick ner till grannen och fick låna hennes, Och nu när jag skulle ha i sockret i saften så var ju det slut ... Åååh va arg jag blir när det bara ska krongla.... men som tur va så har man ju en underbar pojkvänn som åkte ner till affären och köpte socker :) Han är bäst!!!

Nu ska jag göra klar saften sen ska jag lägge in lite bilder här på min lilla bustroll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0